Korszerű technológia

Kismama fogászat

Modern fogorvosi ellátás és digitális fogászat a Dr. Lányi Dent fogorvosi rendelőjében Kecskeméten. Képünk bemutatja, hogyan segítik a digitális fogászati technológiák a fogpótlás, esztétikai fogászat és gyökérkezelés terén, hogy pácienseink elégedettek és boldogok legyenek mosolyukkal.

Már a baba tervezésekor gondoljon az egészségre, és még a terhesség előtt ellenőriztesse fogait!

TERHESFOGÁSZATI GONDOZÁS
  • terhesfogászati, szájhigiénés tanácsadás, instruálás, motiválás
  • terhesfogászati szűrővizsgálat – röntgensugár nélküli digitális fogszuvasodás és plakk (biofilm) diagnosztika
  • professzionális dentálhigiéniai kezelés – GBT
    • ultrahangos fogkőeltávolítás, polírozás
    • professzionális fogtisztítás Air flow polírozó rendszerrel
  • terhességi ínygyulladás kezelése speciális fényterápiás eszközzel (fényaktivált antimikrobális kezelés gyógyszeres kezelés nélkül)

Röntgensugármentes diagnosztikai rendszerünkkel a terhesség során is biztonságos, gyors állapotfelmérést készíthetünk, így időben észlelhető és kezelhető a szuvasodás, ínygyulladás.

Keresse fel rendelőnket, hogy ellenőrizhessük fogápolása hatékonyságát, valamint professzionális, prevenciós kezelésben részesítsük.

A szükséges terhesgondozás mellett rendszeres fogászati vizsgálaton és szájhigiéniás tanácsadáson is ajánlott részt venniük a leendő anyukáknak. Dentálhigiénikusunk nagy felkészültséggel várja a kismamákat.

A szájhigiénia a megváltozott hormonális hatásokkal együttesen a terhesség kimenetét is veszélyeztetheti. A szájüregi egészség szoros összefüggésben van a terhesség lefolyásával.

Ha várandós, vagy ha csak babát tervez, keresse fel rendelőnket, hogy professzionális szájhigiéniás kezeléseket és a szükséges beavatkozásokat elvégezhessük Ön és babája egészsége érdekében. A szűrővizsgálat negyedévente ajánlott!

Miért minket válasszon?

Ha tudatosan szeretne készülni a babavárásra, biztonságos, egészséges terhességet szeretne,  fogai és a babája egészségéért, jelentkezzen nálunk a kiskönyvével! Célunk, hogy  a terhesfogászati kezelés része legyen a terhesgondozásnak.

Tudta?

Már 5 éve novemberben csatlakoztunk a fogászati hónap és a koraszülöttek világnapja keretében az „Oral Health of Pregnant Women” kampányhoz.
 A prevenciót a TERHES NŐK SZÁJÜREGI EGÉSZSÉGÉRE helyeztük, előadásokat tartottunk Koramentorházban, cikkeket írtunk a témában.

Cikkeink jelentek meg a trendalelke.hu, Családinfó, Petőfi Népe és Kismama Magazin-ban.

A Nyíregyházi Egyetemen diplomázó Matula Flóra szakdolgozatának konzulense voltam ebben a témakörben. Lelkesedésünk azóta is töretlen a téma iránt. Sokat dolgozunk a rendelőnkbe érkező várandós hölgyek felvilágosításáért, egészséges fogazatáért, egészséges terhességért, problémamentes szülésért, hiszen ahogy mindig hangsúlyozzuk EZEK SZOROSAN ÖSSZEFÜGGNEK.

Fontos, hogy a tervezéstől a szülésig többször is találkozzunk! Sok kismama jár rendelőnkbe, legyen Őn is az egyik!
Látogasson el hozzánk, és tapasztalja meg a fogászati művészetet Dr. Lányi Krisztina magánrendelésében! A képen látható, ahogy szakértő kezekben készülnek el az esztétikai fogászati beavatkozások, fogpótlások és gyökérkezelések a pácienseink számára.
Ismerje meg Dr. Lányi Krisztina fogszakorvos magánrendelését, ahol kiváló minőségű fogászati ellátást biztosítunk. Képünkön bemutatjuk, hogyan alkalmazzuk a legújabb technológiákat esztétikai fogászatban, fogpótlásban, gyökérkezelésben és tömésben.
Ismerje meg a Dr. Lányi Dent fogorvosi rendelő Kecskemét digitális fogászati szolgáltatásait! Képünkön láthatja, hogyan alkalmazzák a digitális technológiát az esztétikai fogászatban és a fogpótlás terén, hogy pácienseink elégedettek legyenek.

A népszerű közhiedelemmel ellentétben, – miszerint a terhesség alatt az anya fogaiból az ásványi anyagot a magzat elvonja, ezért a fogak elromlanak,- a kalcium nem oldódik ki az anya fogaiból a magzat javára, tehát a terhesség közvetlenül nem okolható a szuvas fogakért. Ennek ellenére a terhesség valóban ronthatja az anya fogazatának állapotát.

Milyen tényezők játszanak szerepet a probléma kialakulásában?

Terhességi ínygyulladás:
A terhesség alatti hormonális változások hatására az íny vérbővé, duzzadtá válik, fokozódik a reakciója a lepedékben, fogkőben lévő baktériumokra. Tehát, ha fogkő, lepedék van jelen, kialakul az ínygyulladás.
A terhességi ínygyulladás a második hónaptól kezdődik, nyolcadik hónapra a legsúlyosabb fokot éri el, szülést követően pedig általában spontán gyógyul.

• Tudományos kutatások eredményét bizonyítják, hogy a kismamák fogágy betegsége koraszülést okozhat. Ezért is nagyon fontos a rendszeres fogászati ellenőrzés, fogkő és lepedék eltávolítás a terhesség során.

A terhességi ínygyulladást rendelőnkben antibiotikum adása nélkül, hatékonyan kezeljük egy speciális fényterápiával. BŐVEBBEN >>

Fogszuvasodás:

• A kismamák megváltozott étkezési szokásai, a sok édesség fogyasztás, a nassolás hozzájárul a fogak romlásához.
  • A terhesség során a nyál összetétele, kémhatása megváltozik, savassá válik, csökken az antibakteriális hatása és ez szintén kedvez a szuvasság kialakulásának.
  • A gyakori émelygés, hányás is savassá teszi  a szájüreg pH értékét, ez is veszélyezteti a fogakat.
  • Az előzőekben említett ínygyulladás miatt az íny vérzik, a fogmosás fájdalommal járhat, emiatt sok kismama elhanyagolja a fogtisztítást, így felhalmozódik a lepedék, ami fogszuvasodáshoz és az ínygyulladás fokozódásához vezet.

Mindezek ismeretében belátható, hogy nem igaz a mondás, miszerint egy gyerek, egy fog. Fokozott odafigyeléssel, alapos, gondos szájápolással megóvható fogazatuk egészsége a terhesség során.

A fogszuvasodást rendelőnkben röntgensugár mentes digitális eszközzel diagnosztizáljuk.  BŐVEBBEN >>

Mit tehet a kismama?
  • A megszokottnál is gyakrabban, alaposabban mosson fogat (naponta kétszer, de lehetőleg minden étkezés után).
  • A szájápolást egészítse ki szájöblítők, fogselyem, szájzuhany használatával.
  • Figyeljen oda táplálkozására! A baba és az Ön egészséges fogazata érdekében fontos a vitamindús, kalciumban gazdag étrend.
  • Elengedhetetlen a rendszeres fogkő- és lepedék eltávolítás, fogorvosi szűrővizsgálat.
  • Kérjük, tájékoztassa fogorvosát arról, hogy terhes!  Ilyenkor több tényezőt figyelembe kell venni a kezelés során.
Terhesen a fogorvosi rendelőkben
  • A fogorvosi kezelések a terhesség alatt is biztonsággal elvégezhetőek, de a második trimeszter a legideálisabb időpont erre. (nagy pocakkal a székben feküdni kényelmetlenebb, a hányinger miatt a kezelés kellemetlen lehet)
  • A helyi érzéstelenítő szerek kismamáknál is alkalmazhatók, nem károsítják a magzatot. Az altatást a terhesség idejére nem ajánljuk.
  • Bizonyos fájdalomcsillapítók, nyugtatók és egyes antibiotikumok is magzatkárosítók lehetnek, ezért mindenképpen szakembernek kell ezen gyógyszerek szedését ellenőrizni!
  • Bár a modern röntgengépek minimális sugárdózist adnak, a terhesség során nem ajánlott felvétel készítése, elsősegély-nyújtás esetét kivéve.
  • Amalgámtömés cseréjét az első trimeszterben nem javasolt elvégezni.
Felkeltettük érdeklődését?
KÉRJEN IDŐPONTOT!