Kismama fogászat

• terhes fogászat
  • ultrahangos fogkőeltávolítás
  • polírozás
  • professzionális fogtisztítás Air flow polírozó rendszerrel
  • terhességi ínygyulladás kezelése speciális fényterápiás eszközzel (fényaktivált antimikrobális kezelés>>>)

A kismama és a születendő gyermek fogait és szájának egészségét tudatosan kell védeni.

terhesfogaszatEz megfelelő szájhigiéniával és helyes táplálkozással érhető el. A szükséges terhesgondozás mellett rendszeres fogászati vizsgálaton és szájhigiéniás tanácsadáson is ajánlott részt venniük a leendő anyukáknak.

Keresse fel rendelőnket, hogy ellenőrizhessük fogápolása hatékonyságát, valamint professzionális, prevenciós kezelésben részesítsük.
Röntgensugármentes diagnosztikai rendszerünkkel a terhesség során is biztonságos, gyors állapotfelmérést készíthetünk, így időben észlelhető és kezelhető a szuvasodás, ínygyulladás.

Kismama fogászat

A népszerű közhiedelemmel ellentétben, – miszerint a terhesség alatt az anya fogaiból az ásványi anyagot a magzat elvonja, ezért a fogak elromlanak,- a kalcium nem oldódik ki az anya fogaiból a magzat javára, tehát a terhesség közvetlenül nem okolható a szuvas fogakért. Ennek ellenére a terhesség valóban ronthatja az anya fogazatának állapotát.

16Milyen tényezők játszanak szerepet a probléma kialakulásában?

• Terhességi ínygyulladás:
    A terhesség alatti hormonális változások hatására az íny vérbővé, duzzadtá válik, fokozódik a reakciója a lepedékben, fogkőben lévő baktériumokra. Tehát, ha fogkő, lepedék van jelen, kialakul az ínygyulladás.
    A terhességi ínygyulladás a második hónaptól kezdődik, nyolcadik hónapra a legsúlyosabb fokot éri el, szülést követően pedig általában spontán gyógyul.
  • Tudományos kutatások eredményét bizonyítják, hogy a kismamák fogágy betegsége koraszülést okozhat. Ezért is nagyon fontos a rendszeres fogászati ellenőrzés, fogkő és lepedék eltávolítás a terhesség során.

A terhességi ínygyulladást rendelőnkben antibiotikum adása nélkül, hatékonyan kezeljük egy speciális fényterápiával. BŐVEBBEN>>>

• Fogszuvasodás:
    • A kismamák megváltozott étkezési szokásai, a sok édesség fogyasztás, a nassolás hozzájárul a fogak romlásához.
    • A terhesség során a nyál összetétele, kémhatása megváltozik, savassá válik, csökken az antibakteriális hatása és ez szintén kedvez a szuvasság kialakulásának.
    • A gyakori émelygés, hányás is savassá teszi  a szájüreg pH értékét, ez is veszélyezteti a fogakat.
    • Az előzőekben említett ínygyulladás miatt az íny vérzik, a fogmosás fájdalommal járhat, emiatt sok kismama elhanyagolja a fogtisztítást, így felhalmozódik a lepedék, ami fogszuvasodáshoz és az ínygyulladás fokozódásához vezet.

Mindezek ismeretében belátható, hogy nem igaz a mondás, miszerint egy gyerek, egy fog. Fokozott odafigyeléssel, alapos, gondos szájápolással megóvható fogazatuk egészsége a terhesség során.

Mit tehet a kismama?

• A megszokottnál is gyakrabban, alaposabban mosson fogat (naponta kétszer, de lehetőleg minden étkezés után).
  • A szájápolást egészítse ki szájöblítők, fogselyem, szájzuhany használatával.
  • Figyeljen oda táplálkozására! A baba és az Ön egészséges fogazata érdekében fontos a vitamindús, kalciumban gazdag étrend.
  • Elengedhetetlen a rendszeres fogkő- és lepedék eltávolítás, fogorvosi szűrővizsgálat.
  • Kérjük, tájékoztassa fogorvosát arról, hogy terhes!  Ilyenkor több tényezőt figyelembe kell venni a kezelés során.

Terhesen a fogorvosi rendelőkben

• A fogorvosi kezelések a terhesség alatt is biztonsággal elvégezhetőek, de a második trimeszter a legideálisabb időpont erre. (nagy pocakkal a székben feküdni kényelmetlenebb, a hányinger miatt a kezelés kellemetlen lehet)
  • A helyi érzéstelenítő szerek kismamáknál is alkalmazhatók, nem károsítják a magzatot. Az altatást a terhesség idejére nem ajánljuk.
  • Bizonyos fájdalomcsillapítók, nyugtatók és egyes antibiotikumok is magzatkárosítók lehetnek, ezért mindenképpen szakembernek kell ezen gyógyszerek szedését ellenőrizni!
  • Bár a modern röntgengépek minimális sugárdózist adnak, a terhesség során nem ajánlott felvétel készítése, elsősegély-nyújtás esetét kivéve.
  • Amalgámtömés cseréjét az első trimeszterben nem javasolt elvégezni.

Ha várandós, vagy ha csak babát tervez, keresse fel rendelőnket, hogy professzionális szájhigiéniás kezeléseket és a szükséges beavatkozásokat elvégezhessük Ön és babája egészsége érdekében. A szűrővizsgálat negyedévente ajánlott!

Bővebben a diagnosztikáról>>>