Gyökérkezelés – Endodoncia

• gyökérkezelés
  • gyökértömés
  • gyökértömés eltávolítása

• Ne féljen a sikertelen, elhúzódó és fájdalmas gyökérkezeléstől!

A mai modern fogászatban rengeteg új módszer, eszköz, precíz gépek, diagnosztikai eszközök, új tömő anyagok és töméstechnikák állnak rendelkezésre azért, hogy a beteg, szuvas vagy sérült fog megtartható legyen. Mi a fogak megtartását választottuk hivatásul! Egy korszerűen és szakszerűen elvégzett gyökértöméssel és az azt követő speciális restaurációval (helyreállítással) elkerülhető a fog eltávolítása.

Egy jó gyökértömés elvégzése türelmet, pontosságot, sok időt, magas szintű felkészültséget és magas színvonalú technikai hátteret, de elsősorban szakmai elhivatottságot követel meg az orvostól!

A gyökérkezelt fog fájdalommentessé válik és ismét megfelel eredeti funkciójának, a rágóapparátus teljes értékű tagja marad.

Rendelőnkben a gyökérkezelést a mai endodontiában elvárt kezelési és tömési eljárásokkal, modern technikai háttérrel végezzük.

Mit gondolunk a gyökérkezelésről? Gyökérkezelés kontra foghúzás?

A gyökérkezelés szó sajnos sok páciensnek fájdalmat, gócbetegséget, cisztát, letört fogat, sok szenvedés után foghúzást és sikertelen, hosszadalmas kezeléseket juttat eszükbe. Ez nem alaptalan, hiszen a tökéletes gyökérkezelés – főleg a hátsó fogaknál – nagyon nehezen kivitelezhető fogászati beavatkozás. Sokszor egyszerűbbnek tűnik a fájós fogat kihúzni.

Egy fog elvesztése azonban sok bajjal járhat. Bedőlnek a szomszéd fogak, kiemelkedik a szemben lévő fog, begyullad az íny, kattog az állkapocs, egyoldalivá válhat a rágás, stb. Egy hiányzó fog pótlása implantátummal drága, más esetben az ép fogak lecsiszolásával járhat.

Mit jelent az endodontia (gyökérkezelés)?

Az endodontia a fogászatnak a fogbél és a foggyökeret körülvevő szövetek betegségeinek a megelőzésével, diagnózisával és kezelésével foglalkozó szakterülete. A fog a szájüregben látható koronából és egy vagy több az állcsontokban elhelyezkedő gyökérből áll. A gyökér rögzíti a fogakat az állcsontban. A fog belsejében található térben (kamra és csatorna) helyezkedik el a fogbél, mely ereket és idegeket tartalmaz, melyek a fogak fejlődéséhez szükségesek.

A gyökérkezelés során a gyökércsatorna tartalmát eltávolítjuk. A gyökérkezelés teszi lehetővé ezen fogak megmentését, így a fog eltávolítása elkerülhető.

Gyakorlati kivitelezése:

• A diagnózis felállítása és a páciens tájékoztatása modern diagnosztikai eszközökkel zajlik.
    • A gyökérkezelést mindig érzéstelenítésben végezzük, így csaknem fájdalommentes a beavatkozás.
    • A kezeléshez tiszta, nyál- és baktériummentes munkaterületet biztosítunk, ez a sikeres gyökérkezelés egyik záloga.
    • A beteg fogbél eltávolítását követően megkeressük a csatorna bemeneteket és meghatározzuk azok hosszát. Ezt a legmodernebb eljárás segítségével végezzük. Az eszköznek számos előnye van: azonnali, gyors, megbízható, sugárterhelés nélküli, kismamáknál is alkalmazható.
    • A következő lépés a gyökércsatorna teljes hosszának a fertőtlenítése, tisztítása és tágítása kézi vagy gépi eszközökkel.
    • Első alkalommal gyulladáscsökkentő, gyógyító pasztával ideiglenesen zárjuk a fogat addig, amíg a fog tünetmentessé válik.
    • Végül a tiszta és baktérium mentes csatornát gyökértömő anyaggal hermetikusan  lezárjuk.  A gyökértömés után a fog koronai részét is megfelelően helyre kell állítani, csak ezzel együtt lesz képes hosszú távú funkciót biztosítani.

gyokerkezeles5 (1)